Keersommen oefenen met Switch
Spelenderwijs keersommen oefenen met Switch
Tempo verhogen en automatiseren staan centraal bij dit kaartspel. In deze variant oefenen de leerlingen de keersommen. Marian ontwierp dit spel voor jullie.
Voorbereiden?
Print de bladzijden dubbelzijdig op dikker papier, om ze mooi te houden kun je ze ook lamineren. Knip alle kaarten los.
De spelregels van Switch
- Verdeel alle kaarten over de 2 spelers;
- Leg je eigen stapel blind voor je neer;
- Draai tegelijkertijd de bovenste kaart om en leg deze naast elkaar snel in het midden;
- Hebben de kaarten niet dezelfde waarde? Draai samen de volgende kaart om;
- Heeft de kaart dezelfde waarde? Roep dan snel ‘Switch’ en mep op de kaarten;
- Degene die het snelst gereageerd heeft (en het ook goed heeft) krijgt de kaarten en voegt deze onderaan zijn/haar stapel;
- Winnaar is degene met de meeste kaarten
Doel van Switch
- Oefenen met keersommen;
- Snel reageren
Het spel is geschikt om met 2 spelers te spelen.
Rekencircuit
Werk je wel eens met een reken(spellen)circuit? Dan kun je dit spel als spelonderdeel inzetten. Hieronder zie je een greep uit andere spellen die hier geschikt voor zijn. Onderaan de pagina vind je de download.
-
Spellenpakket breuken€6,95 incl. BTW
-
Spellenpakket rekenen groep 4€6,95 incl. BTW
-
Keersommen automatiseren spellenpakket€6,95 incl. BTW