Professionaliseringen en workshops op maat? Samenwerken? Bel 06-81076531

Kunst in de klas: Vuile vingers

Momenteel werken we in de klas over het thema kunst. Vuile vingers krijgen is dan natuurlijk essentieel 😉 In het boek Vuile vingers van Lynn Bruggeman staan veel leuke suggesties. Ik had het boek al even in huis, en heb gewacht tot dit thema om er mee aan de slag te gaan. Deze keer kijken we naar de workshop drukken met zeepbellen. Hiermee haalden wij kunst in de klas!

Drukken met zeepbellen

Water, ecoline en sop bij elkaar: blazen maar!

Je hebt maar weinig nodig voor deze activiteit:
1. een bak met water
2. ecoline
3. sop
4. papier
5. een rietje

Alles wat nat is bij elkaar in een bak, en blazen maar! De mooiste gekleurde bellen komen dan naar boven. Wanneer het sop hoog is, en net niet over de rand van je bak glijdt, dan druk je je papier erop. De resultaten zijn nooit hetzelfde. Het plezier is enorm.

Volgende week willen we gaan slazwieren 😉

Recensie

In dit boek vind je 28 verschillende creatieve workshops voor kinderen. Je kunt deze workshops thuis doen, maar zeker ook in de klas. Zo kun je kunst de klas inbrengen. Ze zijn verschillende van moeilijkheidsgraad. 1, 2 of 3 sterren, wat je een beetje zou kunnen zien als: geschikt voor de onderbouw, middenbouw of bovenbouw.

Opbouw

Bij de stempel van de schaar zie je welke materialen je nodig hebt. De stappen zijn kort en bondig

Kunst in de klas: drukken met zeepbellen

omschreven. Bij iedere workshop wordt een tip gegeven. Heldere en grote afbeeldingen ondersteunen het geheel. Zelfs wanneer je 2 linker crea-handen hebt, kun je met dit boek aan de slag

 

 

Vuile vingers
Lynn Bruggeman
De Eenhoorn
ISBN 9789462913608

creatieve workshops voor kinderen

Bestel het boek hier

2 reacties

  1. Lynn Bruggeman op 20 maart 2019 om 10:35

    Dankjewel voor deze superfijne review!
    Wordt zeker en vast opgenomen op de website!

  2. […] site ‘Onderwijswereld-Po.nl’ inspireert leerkrachten en brengt nieuwe ontwikkelingen binnen het onderwijs in kaart. Ze gingen […]

Laat een reactie achter